Algemene voorwaarden
Drank2Go B.V.
(Besloten vennootschap, met beperkte aansprakelijkheid)
Handelend onder de namen: Drank2Go en Markt2Go
Vestigings- & bezoekadres:
Laanstraat 82-14
3762 KE Soest
Contactgegevens:
Telefoonnummer: 085 06 000 23
Bereikbaarheid: raadpleeg de website
E-mail: info@drank2go.nl
Kamer van Koophandel: 89799836
BTW-identificatienummer: 859927386
Ontwikkelaar het bestelsysteem
Foodticket B.V.
(Besloten vennootschap, met beperkte aansprakelijkheid)
Handelend onder de naam/namen: Foodticket
Vestigings- & bezoekadres:
Bestevaer 44A, 1271 XZ Huizen
Contactgegevens:
Telefoonnummer: 035 - 3502070
E-mail: info@foodticket.nl
Bereikbaarheid: raadpleeg website Foodticket
KvK-nummer: 60118741
BTW-identificatienummer: NL853772873B01
Deze algemene voorwaarden zijn steeds van toepassing als u een bestelling plaatst. De algemene voorwaarden bevatten belangrijke informatie voor u als klant. Lees deze daarom goed door. Wij raden u verder aan deze voorwaarden op te slaan of af te drukken, zodat u ze op een later moment nog eens kunt teruglezen.
INHOUDSOPGAVE
1. Definities
2. Algemene voorwaarden
1. Definities
1. Algemene Voorwaarden: de onderhavige Algemene Voorwaarden.
2. Bederfelijke Producten: voedsel(waren)/goederen met een uiterste consumptiedatum ('te gebruiken tot').
3. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Winkelier en U, op basis waarvan Winkelier u producten zal leveren en waarvan onderhavige Algemene Voorwaarden, alsmede het door u conform deze Algemene Voorwaarden bestelde aanbod onlosmakelijk onderdeel uitmaken.
4. Website: de website (al dan niet in app-vorm) van Winkelier.
2. Algemene voorwaarden
2. TOEPASSELIJKJHEID EN ALGEMENE VOORWAARDEN
1. Op alle aanbiedingen, Overeenkomsten en leveringen van Winkelier zijn de Algemene Voorwaarden van toepassing, tenzij uitdrukkelijk schriftelijk anders is overeengekomen.
2. Indien u wilt afwijken van deze Algemene Voorwaarden of van de geplaatste bestelling, dan is Winkelier hier enkel aan gebonden indien deze afwijking expliciet is aanvaard.
3. Voor het geval dat naast deze Algemene Voorwaarden tevens specifieke productenvoorwaarden van toepassing zijn, zijn die voorwaarden ook van toepassing, maar kunt u zich in geval van tegenstrijdige voorwaarden steeds beroepen op de toepasselijke bepaling die voor u het meest gunstig is.
3. PRIJZEN EN INFORMATIE
1. Alle op de Website vermelde prijzen zijn inclusief btw en, tenzij op de Website anders vermeld, andere heffingen welke van overheidswege worden opgelegd.
2. Indien bezorgkosten worden gerekend, zal dit duidelijk, tijdig voor het sluiten van de Overeenkomst worden vermeld. Daarnaast zullen deze kosten in het bestelproces apart worden weergegeven.
3. De inhoud van de Website is met de grootste zorgvuldigheid samengesteld. Winkelier kan echter niet garanderen dat alle informatie op de Website te allen tijde juist en volledig is. Alle prijzen en overige informatie op de Website en in andere van Winkelier afkomstige materialen zijn dan ook onder voorbehoud van kennelijke programmeer-en typefouten.
4. TOTSTANDKOMING OVEREENKOMST
1. De Overeenkomst komt tot stand op het moment dat u de bestelling definitief maakt door in het bestelproces op ‘Bestelling plaatsen’ te drukken en daarbij de toepasselijkheid van deze Algemene Voorwaarden te accepteren, en u de al dan niet automatisch gegenereerde bestelbevestiging van Winkelier ontvangt.
2. Winkelier bevestigt onverwijld langs elektronische weg de ontvangst van uw bestelling. Zolang de ontvangst van deze bestelling niet is bevestigd, is de bestelling mogelijk niet goed doorgekomen en dient u contact op te nemen met Winkelier.
3. Indien blijkt dat bij de aanvaarding of op andere wijze aangaan van de Overeenkomst door u onjuiste gegevens zijn verstrekt, heeft Winkelier het recht om pas aan haar verplichting te voldoen nadat de juiste gegevens zijn ontvangen.
5. BESTELLEN, BEZORGEN EN AFHALEN
1. Zodra de bestelling door Winkelier is ontvangen en de Overeenkomst conform Artikel 4.1 tot stand is gekomen, zal deze zich inspannen om - afhankelijk van wat u in het bestelproces heeft geselecteerd - de bestelling zo spoedig mogelijk:
1. bij u te bezorgen; of
2. gereed te maken voor afhalen door U.
2. Winkelier raadt u aan om de geleverde bestelling te inspecteren en de daarbij gebleken ontbrekingen of gebreken binnen bekwame tijd, bij voorkeur telefonisch, te melden.
3. Na het plaatsen van de bestelling dient u bereikbaar te zijn op het telefoonnummer dat u bij aanmelding of bestelling heeft opgegeven, in verband met de bestellingsstatus.
4. Indien u bij de bestelling heeft gekozen voor bezorging, dient u na het bestellen aanwezig te zijn op het bij de bestelling doorgegeven bezorgadres, zodat u de bestelling in ontvangst kunt nemen. Indien u niet aanwezig bent op het moment van aflevering, zal Winkelier zich inspannen om contact met u op te nemen om in overleg met u alle in redelijkheid te bepalen waar de bestelling achter zal worden gelaten. Indien u in die gevallen niet bereikbaar bent is Winkelier gerechtigd om de bestelling naar eigen inzicht op een redelijke plaats in de buurt van het door u doorgegeven bezorgadres achter te laten. In beide gevallen geldt de bestelling dan als geleverd.
5. Voor bezorging van een bestelling geldt een minimumbedrag welke op de Website staat aangegeven.
6. Indien u bij de bestelling heeft gekozen voor afhalen, dient u op de in de bestelbevestiging en/of Website aangegeven tijd aanwezig te zijn op de daarin aangegeven afhaallocatie.
7. De openings- en sluitingstijden voor zowel bezorging als afhalen staan vermeld op de Website. Deze tijden kunnen van elkaar verschillen.
8. Alhoewel er gestreefd wordt om uw bestelling binnen de aangegeven tijd op de het door u aangegeven adres te leveren, zijn er bepaalde omstandigheden zoals het weer, de drukte en het verkeer, die ertoe bijdragen dat deze bezorgtijd niet kan worden gehaald.
9. De wijze van levering kan op verschillende manieren plaatsvinden en is ter keuze van Winkelier.
10. Het risico van de bestelling gaat naar u over zodra de bestelling is betaald en geleverd.
6. FOOI
1. Tijdens of na het plaatsen van de bestelling kunt u ervoor kiezen om een fooi te geven.. Winkelier is vrij in het verdelen van de door u gegeven fooi onder haar medewerkers. De fooi draagt niet bij aan het door u verschuldigde bedrag voor de bestelling.
2. Na bevestiging van betaling van de fooi is het niet meer mogelijk om de fooi te annuleren.
7. ANNULERING
1. Na het plaatsen van de bestelling en ontvangst van de al dan niet geautomatiseerde bevestiging daarvan is het nier meer mogelijk voor u om de bestelling te annuleren, tenzij die mogelijkheid tijdens of na de bestelling expliciet staat aangegeven.
2. Winkelier kan uw bestelling annuleren indien:
1. u op het tijdstip voor bezorging of afhalen niet bereikbaar of aanwezig bent zoals bedoeld in Artikel 5.3 en Artikel 5.4 ;
2. de door u bestelde producten niet meer beschikbaar zijn; of
3. er sprake is van overmacht.
4. Bestellingen van of met alcoholische producten of andere producten met een leeftijdslimiet, kunnen alleen geleverd worden als u zich adequaat kan identificeren en voldoet aan de leeftijdsvereisten. Dit is ook van toepassing als U niet aanwezig bent op het afleveradres. Indien u aan het voorgaande niet voldoet, is Winkelier gerechtigd de bestelling te annuleren, of de bestelling te leveren zonder de producten met leeftijdslimiet. Indien een bestelling op grond van het voorgaande door Winkelier wordt gewijzigd, is Winkelier gerechtigd hiervoor annuleringskosten in rekening te brengen ter hoogte van de waarde van de betreffende producten met leeftijdslimiet.
5. Indien de bestelling wordt geannuleerd zoals bedoeld in Artikel 7.3.b, zal Winkelier uw betreffende betaling terugboeken op dezelfde rekening als waar uw betaling van is gedaan. Afhankelijk van de door u gekozen betaalmethode kan de verwerking maximaal veertien (14) dagen duren. Indien de betaling contant is voldaan, wordt het bedrag op uw rekening teruggestort.
HERROEPINGSRECHT
7A BIJ PRODUCTEN:
1. De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd tot en met 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. De Winkelier mag de consument vragen naar de reden van herroeping, maar deze niet tot opgave van zijn reden(en) verplichten.
2. De in lid 1 genoemde bedenktijd gaat in op de dag nadat de consument, of een vooraf door de consument aangewezen derde, die niet de vervoerder is, het product heeft ontvangen, of:
a) als de consument in eenzelfde bestelling meerdere producten heeft besteld: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het laatste product heeft ontvangen. De Winkelier mag, mits hij de consument hier voorafgaand aan het bestelproces op duidelijke wijze over heeft geïnformeerd, een bestelling van meerdere producten met een verschillende levertijd weigeren.
b) als de levering van een product bestaat uit verschillende zendingen of onderdelen: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, de laatste zending of het laatste onderdeel heeft ontvangen;
c) bij overeenkomsten voor regelmatige levering van producten gedurende een bepaalde periode: de dag waarop de consument, of een door hem aangewezen derde, het eerste product heeft ontvangen.
7B VERPLICHTINGEN VAN DE CONSUMENT TIJDENS DE BEDENKTIJD
1. Tijdens de bedenktijd zal de consument zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Hij zal het product slechts uitpakken of gebruiken in de mate die nodig is om de aard, de kenmerken en de werking van het product vast te stellen. Het uitgangspunt hierbij is dat de consument het product slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een winkel zou mogen doen.
2. De consument is alleen aansprakelijk voor waardevermindering van het product die het gevolg is van een manier van omgaan met het product die verder gaat dan toegestaan in lid 1.
7C UITOEFENING VAN HET HERROEPINGSRECHT DOOR DE CONSUMENT EN KOSTEN DAARVAN
1. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, meldt hij dit binnen de bedenktermijn door middel van een e-mail aan de Drank2Go Klantenservice via info@drank2go.nl voor herroeping of op andere ondubbelzinnige wijze aan de Winkelier.
2. Indien u binnen 14 werkdagen nadat uw bestelling bij u is bezorgd bepaalde producten bij nader inzien toch niet wilt hebben, kunt u deze aan ons retourneren, indien redelijkerwijs mogelijk in originele staat en verpakking. Voor retourname kunt u contact opnemen met onze klantenservice (085 06 000 23 of info@drank2go.nl) aan wie u kunt aangeven of u de producten kosteloos wilt inleveren bij het hoofdkantoor of de producten wilt laten ophalen bij een volgend bezorgmoment. Voor het ophalen wordt bij een grote hoeveelheid (te bepalen door de klantenservice) 45 euro in rekening gebracht. Als de producten niet meegenomen kunnen worden bij een volgende bezorging, maar u deze wel wilt laten ophalen, wordt een nieuw ophaalmoment ingepland waarvoor naast deze 45 euro ook servicekosten (25,50 euro) in rekening worden gebracht. U kunt er ook voor kiezen om de producten op eigen kosten aan ons terug te zenden, of terug te brengen. Het adres is Drank2Go Hoofdkantoor, t.a.v. retourverwerking aan de Laanstraat 82-14, 3762 KE te Soest.
3. Het risico en de bewijslast voor de juiste en tijdige uitoefening van het herroepingsrecht ligt bij de consument.
4. De consument draagt de rechtstreekse kosten van het terugzenden van het product.
5. Als de consument gebruik maakt van zijn herroepingsrecht, worden alle aanvullende overeenkomsten van rechtswege ontbonden.
8D VERPLICHTINGEN VAN DE WINKELIER BIJ HERROEPING
1. Als de Winkelier de melding van herroeping door de consument op elektronische wijze mogelijk maakt, stuurt hij na ontvangst van deze melding onverwijld een ontvangstbevestiging.
2. De Winkelier vergoedt betalingen van de consument, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt. Tenzij de Winkelier aanbiedt het product zelf af te halen, mag hij wachten met terugbetalen tot hij het product heeft ontvangen of tot de consument aantoont dat hij het product heeft teruggezonden, naar gelang welk tijdstip eerder valt.
3. De Winkelier gebruikt voor terugbetaling hetzelfde betaalmiddel dat de consument heeft gebruikt, tenzij de consument instemt met een andere methode. De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Bij contante betalingen zal Winkelier het verschuldigde bedrag overmaken op Uw bankrekening.
4. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de Winkelier de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
9E UITSLUITING HERROEPINGSRECHT
De Winkelier kan de navolgende producten en diensten uitsluiten van het herroepingsrecht:
1. Producten of diensten waarvan de prijs gebonden is aan schommelingen op de financiële markt waarop de Winkelier geen invloed heeft en die zich binnen de herroepingstermijn kunnen voordoen
2. Overeenkomsten die gesloten zijn tijdens een openbare veiling. Onder een openbare veiling wordt verstaan een verkoopmethode waarbij producten, digitale inhoud en/of diensten door de Winkelier worden aangeboden aan de consument die persoonlijk aanwezig is of de mogelijkheid krijgt persoonlijk aanwezig te zijn op de veiling, onder leiding van een veilingmeester, en waarbij de succesvolle bieder verplicht is de producten, digitale inhoud en/of diensten af te nemen;
3. Dienstenovereenkomsten, na volledige uitvoering van de dienst, maar alleen als:
a) de uitvoering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b) de consument heeft verklaard dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de Winkelier de overeenkomst volledig heeft uitgevoerd;
4. Dienstenovereenkomsten voor terbeschikkingstelling van accommodatie, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering is voorzien en anders dan voor woondoeleinden, goederenvervoer, autoverhuurdiensten en catering;
5. Overeenkomsten met betrekking tot vrijetijdsbesteding, als in de overeenkomst een bepaalde datum of periode van uitvoering daarvan is voorzien;
6. Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
7. Producten die snel bederven of een beperkte houdbaarheid hebben, zoals voedingswaren en dranken;
8. Verzegelde producten die om redenen van gezondheidsbescherming, productveiligheid of hygiëne niet geschikt zijn om te worden teruggezonden en waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
9. Producten die na levering door hun aard onherroepelijk vermengd zijn met andere producten;
10. Alcoholische dranken waarvan de prijs is overeengekomen bij het sluiten van de overeenkomst, maar waarvan de levering slechts kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen van de markt waarop de Winkelier geen invloed heeft;
11. Verzegelde audio-, video-opnamen en computerprogrammatuur, waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
12. Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van abonnementen hierop;
13. De levering van digitale inhoud anders dan op een materiële drager, maar alleen als:
a) de uitvoering ervan is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de consument; en
b) de consument heeft verklaard dat hij hiermee zijn herroepingsrecht verliest.
8. PROMOTIONELE ACTIES
1. Eventuele promotionele acties dienen tijdens het bestelproces doorgegeven te worden. Indien dit niet het geval is kan Winkelier niet gehouden worden te leveren conform deze promotionele acties.
9. BETALING
1. Zodra de bestelling door Winkelier is ontvangen en de Overeenkomst conform Artikel 4.1 tot stand is gekomen bent u verplicht het in het besteloverzicht aangegeven bedrag voor de bestelling aan Winkelier te betalen.
2. U dient betalingen aan Winkelier volgens één van de in de bestelprocedure en op de Website aangeboden betaalmethoden te voldoen. Winkelier is vrij in de keuze van het aanbieden van betaalmethode en kan deze ook van tijd tot tijd wijzigen. Indien de mogelijkheid tot betaling bij aflevering van een bezorgde bestelling (aan de bezorger) wordt aangeboden en door u wordt geselecteerd, bent u zich ervan bewust dat de bezorger uit veiligheidsoverwegingen beperkt wisselgeld bij zich heeft. U dient dan ook zoveel mogelijk gepast te betalen.
3. Indien u niet uiteindelijk betaald via de verschillende betaalopties en ook niet aan de bezorger dan voldoet u niet aan uw betalingsverplichting en kan de bestelling niet worden geleverd.
10. KLACHTENPROCEDURE
1. Indien u een klacht heeft over uw bestelling en/of over andere aspecten van de dienstverlening van Winkelier, dan kunt u bij Winkelier telefonisch of per e-mail een klacht indienen. Zie de contactgegevens in deze de Algemene Voorwaarden.
2. Winkelier spant zich in om u zo spoedig mogelijk een reactie op uw klacht te geven.
3. Winkelier geeft u zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de klacht, een reactie op zijn klacht. Indien het nog niet mogelijk is een inhoudelijke of definitieve reactie te geven, dan zal Winkelier binnen veertien (14) dagen na ontvangst van de klacht, de klacht bevestigen en een indicatie geven van de termijn waarbinnen zij verwacht een inhoudelijke of definitieve reactie te geven op uw klacht.
4. U kunt, indien u een natuurlijke persoon bent, niet handelend in de uitoefening van beroep of bedrijf, ook een klacht indienen via het Europese geschillenbeslechtingsplatform, te bereiken via http://ec.europa.eu/odr/.
11. AANSPRAKELIJKHEIDSSTELLING
1. De totale aansprakelijkheid van Winkelier jegens u wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van de Overeenkomst is beperkt tot de vergoeding van maximaal het bedrag van de voor die Overeenkomst door u betaalde prijs (inclusief btw), met een maximum van EURO 100,- (inclusief btw).
2. Aansprakelijkheid van Winkelier jegens u voor indirecte schade, daaronder in ieder geval - maar uitdrukkelijk niet uitsluitend - begrepen gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verlies van gegevens en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
3. De aansprakelijkheid van Winkelier jegens u wegens toerekenbare tekortkoming in de nakoming van een Overeenkomst ontstaat slechts indien u Winkelier onverwijld en deugdelijk schriftelijk in gebreke stelt, stellende daarbij een redelijke termijn ter zuivering van de tekortkoming, en Winkelier ook na die termijn in de nakoming van haar verplichtingen tekort blijft schieten. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat Winkelier in staat is adequaat te reageren.
4. Voorwaarde voor het ontstaan van enig recht op schadevergoeding is steeds dat u de schade zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen dertig (30) dagen, na het ontstaan daarvan schriftelijk bij Winkelier meldt.
De bepalingen in Artikel 11.2 tot en met Artikel 11.4 zijn niet van toepassing indien u consument bent, niet-handelend in uitoefening van uw beroep of bedrijf. Aangezien er onder de Overeenkomst slechts relatief geringe bedragen verschuldigd zijn, blijft Artikel 11.1 onverkort van toepassing, ook als u consument bent als bedoeld in de voorgaande zin.
5. Enige in de Overeenkomst of de Algemene Voorwaarden opgenomen beperking of uitsluiting van aansprakelijkheid geldt niet indien en voor zover de schade het gevolg is van opzet of bewuste roekeloosheid van Winkelier of in geval van schade door dood of zwaar lichamelijk letsel.
6. In geval van overmacht is Winkelier niet gehouden tot vergoeding van enige daardoor bij u ontstane schade.
12. PERSOONSGEGEVES
1. Winkelier verwerkt de persoonsgegevens van klant conform de op de Website gepubliceerde privacyverklaring.
13. SLOTBEPALINGEN
1. Op de Overeenkomst is Nederlands recht van toepassing. Indien klant een natuurlijke persoon is die niet handelt in de uitoefening van zijn beroep of bedrijf laat deze rechtskeuze de bescherming die klant op grond van het dwingende recht van zijn woonplaats geniet, onverlet.
2. Voor zover door de regels van dwingend recht niet anders wordt voorgeschreven, zullen alle geschillen die mochten ontstaan naar aanleiding van de Overeenkomst worden voorgelegd aan de bevoegde Nederlandse rechter voor het arrondissement waarin Winkelier gevestigd is.
3. Indien enige bepaling uit de Overeenkomst nietig blijkt te zijn, tast dit niet de geldigheid van de gehele Overeenkomst aan. Partijen zullen in dat geval ter vervanging (een) nieuwe bepaling(en) vaststellen, waarmee zoveel als rechtens mogelijk is aan de bedoeling van de oorspronkelijke bepaling gestalte wordt gegeven.